6.30 – 7.30
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, gry i układanki stolikowe, rozmowy swobodne z dziećmi, czynności porządkowe.
7.30 – 8.30
Grupowe zabawy integrujące, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe, muzyczno – ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
8.20 – 8.30
Spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności w ramach pełnionych dyżurów, prace porządkowe w Sali po zabawach, wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku itp.
Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, rozwijanie czynności samoobsługowych, w tym higienicznych, umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków oraz odpowiedniego zachowania się przy stole (przygotowanie do śniadania).
8.30 – 8.50 Śniadanie.
8.50 – 9.00 Zabiegi higieniczne (mycie rąk, mycie ząbków).
9.00 – 9.45
Zorganizowane zajęcia edukacyjne z całą grupą, zawierające treści programowe, ukierunkowane na harmonijny, wszechstronny rozwój osobowości dzieci
z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości w ramach wszystkich obszarów edukacyjnych, zajęcia z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
9.45- 10.30
Dowolna aktywność dzieci w salach lub na powietrzu, zabawy konstrukcyjne
i manipulacyjne, spacery i wycieczki - tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społecznej i kulturowej, czyli zorganizowane zajęcia dydaktyczne z całą grupą zawierające treści programowe, zajęcia z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, język angielski.
10.30 – 11.40
Kontynuacja dowolnej aktywności dzieci w salach lub na powietrzu, zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne, spacery
i wycieczki - tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społecznej i kulturowej, czyli zorganizowane zajęcia dydaktyczne z całą grupą zawierające treści programowe.
11.40 – 12.00
Rozwijanie samoobsługi (czynności higieniczne, spożywanie posiłku), umiejętności kulturalnego spożywania posiłków oraz właściwego zachowania się przy stole, poszerzanie doświadczeń żywieniowych dzieci w związku
z przygotowaniem się do obiadu.
12.00 – 12.30 Obiad
12.30 – 13.15
Czynności higieniczne (mycie ząbków), czynności samoobsługowe, leżakowanie, relaks czynny i bierny, przy muzyce lub bajkach, zabawy wyciszające, relaksacyjne i twórcze,
13.15 - 14.30
Zajęcia ogólnousprawniające z zakresu profilaktyki wad postawy, zajęcia rozwijające zainteresowanie dzieci: zabawy
w kącikach zainteresowań, zabawy plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, zabawy dydaktyczne doskonalące funkcje poznawcze lub sprawności grafomotoryczne, ćwiczenia utrwalające wiadomości
z zajęć edukacyjnych, praca indywidualna z dzieckiem , w tym z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem z deficytami w rozwoju.
14.30 – 14.40
Dalsze rozwijanie umiejętności samoobsługowych w zakresie czynności toaletowych i spożywania posiłków w związku
z przygotowaniem się do podwieczorku.
14.40 – 14.50 Podwieczorek.
14.50 – 17.00
Zabawy rówieśnicze (tematyczne i symboliczne), zabawy i gry dydaktyczne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy plastyczno-techniczne, konstrukcyjne, zabawy dydaktyczne doskonalące funkcje poznawcze lub sprawności grafomotoryczne, ćwiczenia utrwalające wiadomości
z zajęć edukacyjnych, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, ogólnousprawniające z zakresu profilaktyki wad postawy, zajęcia z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, rozchodzenie się dzieci do domu.
Grybów
ul. Dębowa 11